Migdały – właściwości odżywcze

Autor: Marta Czerwińska


Migdały to rodzaj bakalii odznaczający się niezwykłymi wartościami odżywczymi. Można je polecić osobom chorym na cukrzyce, kobietom w ciąży, osobom odchudzającym się, jak również trenującym. Jaka siła tkwi w migdałach? Oto artykuł opisujący najważniejsze właściwości. 





Bakalie są powszechnie znane, a migdały również się do nich zaliczają. Nasiona migdałowca to jedne z najszlachetniejszych orzechów. Ich pochodzenie to rejon Bliskiego Wschodu. Migdały posiadają sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz składniki mineralne takie jak potas – elementy te chronią układ nerwowy i serce przed różnego typu chorobami. Ich wpływ na leczenie cukrzycy i zapobieganie miażdżycy został już dawno udowodniony. Migdały świetnie sprawdzą się jako element uzupełniający jadłospis osoby uprawiającej sporty, ze względu na zawartość białka. Witamina E zawarta w migdałach obniża wartość ciśnienia i poprawia krążenie.

Witamina E zapobiega zaleganiu cholesterolu w naczyniach, ma właściwości przeciwzakrzepowe, dzięki czemu zapobiega rozwojowi chorób serca. To także niezbędny element diety kobiet w ciąży – kwas foliowy niweluje nudności ciążowe oraz zgagę zobojętniając kwasy żołądkowe. Tym samym przydaje się także w czasie odchudzania – wspomaga redukcje stresu i reguluje pracę układu pokarmowego. Duża zawartość błonnika umożliwia prawidłowe przyswajanie białek. Ten bogaty ładunek energetyczny pozwala niwelować stres, dodaje energii i zmniejsza uczucie głodu.
Warto wspomnieć też o witaminach z grup B, które nie tylko wpływają pozytywnie na układ nerwowy, ale również regulują procesy gospodarki hormonalnej w organizmie.

Z czym można spożywać migdały?
Migdały to doskonały składnik do farszu mięsnego, do wypieków, można z nich wyrabiać mąkę, jak i mleko roślinne-migdałowe, które stanowi świetny dodatek do ciast, deserów i kawy. Oprócz tego migdały stosuje się także w sałatkach – świetnie pasują do sałatki z fetą, brokułem i sosem czosnkowym, jak również w quiche i tartach na słono oraz na słodko. Ostatecznie można je także mielić i dodawać jako zagęstnik do zup, sosów i innych potraw. Poznajcie Właściwości odżywcze bakalii.

Wystrzegajcie się kupowania płatków, słupków, tartych oraz jakich kolwiek innych form przerobionego produktu. Im mniej przerobione porzemysłowo tym lepiej dla naszego zdrowia. Warto też unikać tych bardzo poobijanych, z których odchodzi już skórka.

autor: Marta Czerwińska - studentka dziennikarstwa
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Komentarze