sobota, 31 grudnia 2016

Sposoby na zakwaszenie organizmu


Autor: Kamil Owsiany



Na pewno słyszeliście nie raz o zakwaszeniu organizmu, o negatywnych skutkach zakwaszenia na organizm. A czy wiecie czym jest zakwaszenie organizmu?
Otóż wszystko bierze się z niewłaściwego trybu życia, niezdrowego jedzenia, życia w stresie. Obecnie życie to wielka gonitwa...gonitwa za marzeniami, gonitwa za osiągnięciem zamierzonego celu. Ale zwolnij....zobacz jakie znaki daje Ci własny organizm.



Wracając do tematu chce poruszyć przyczyny i skutki jakie dotykają nas z zakwaszenia naszego organizmu. Główną przyczyną dolegliwości zakwaszenia organizmu jest najczęściej niezdrowe, kwasowe odżywianie. 
Brak odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej może doprowadzić do licznych, poważnych schorzeń Naszego organizmu. Produkty, które przyczyniają się do zakwaszenia organizmu - najczęściej spożywane to:
  • tłuste mięsa,
  • fast food,
  • słodycze,
  • alkohol i  wszelkajiego rodzaju napoje gazowane.
Wszystkie te produkty przyczyniają się w szybkim zakwaszeniu organizmu, ponieważ w wyniku procesów układu trawiennego wytwarza się nadwyżka związków kwasowych. 
Aby nie dopuścić do zakwaszenia Naszego organizmu dietetycy polecają, aby w swojej codziennej diecie używać takich produktów, jak: makaron, płatki owsiane, ryż, kasza jęczmienna. Ponadto, aby uniknąć zakwaszenia organizmu warto stosować wodę alkalizowaną o bardzo niskim stężeniu kwasów. Liczne badania naukowe potwierdzają, że woda alkalizowana ma właściwości lecznicze i może być skutecznym środkiem w walce z zakwaszeniem organizmu.
Kolejnym ważnym czynnikiem z którym się spotykamy bardzo często to brak wody, a także witamin w organizmie które powodują zakwaszenie i utratę harmonii w gospodarce układu pokarmowego.
A wiesz jakie są objawy zakwaszenia organizmu?
Oto kilka z ważniejszych:
  • Często nawracające bóle i zawroty głowy
  • Częste infekcje bakteryjne i wirusowe
  • Niestrawność
  • Nieprzyjemny zapach ciała
  • Zaburzenia hormonalne
  • Osłabienie fizyczne
  • Nudności
  • Ciemne kręgi pod oczami
  • Zmora większości kobiet - cellulitis
...a także grzybice skóry
Czy któraś z wymienionych powyżej pozycji dotyka i Ciebie? Reaguj zanim będzie za późno. Zadbaj o siebie i swoje ciało od wewnątrz.



Zapraszam również do poczytania na stronę http://www.sciezkidozdrowia.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 21 grudnia 2016

7 korzyści ze stosowania ostropestu plamistego


Autor: Olga Żarnowska



Ostropest plamisty należy do rodziny roślin astrowatych, rodzimej do wąskiego obszaru Morza Śródziemnego. Zastosowanie jego nasion ma bardzo długą historię w medycynie ludowej, sięgającą ponad dwa tysiące lat. Jako zioło lecznicze posiada przede wszystkim pozytywny wpływ na wątrobę. Poznajmy jego najważniejsze właściwości i zastosowania.



Nasiona zawierają najwyższe stężenia aktywnego związku, zwanego sylimaryną. Jest ona wspaniałym przeciwutleniaczem, który zmniejsza produkcję wolnych rodników, a tym samym pomaga zapobiegać uszkodzeniom oksydacyjnym. Ostropest plamisty jest obecnie jedną z najbardziej badanych roślin w kontekście zastosowań zdrowotnych, głównie dotyczących schorzeń wątroby. Może on jednak pomóc także w innych przypadkach.
Najważniejsze właściwości i zastosowania ostropestu:
  1. Leczenie i ochrona wątroby
Zawarta w ostropeście sylimaryna pozwala chronić i regenerować tkanki wątroby, co jest szczególnie ważne w przypadku choroby alkoholowej lub długiego okresu przyjmowania leków. Należy jednak zauważyć, że ta niezwykle cenna substancja nie rozpuszcza się w wodzie, dlatego ostropest najlepiej jest przyjmować w całości, w zmielonej postaci.
  1. Lepsze trawienie
Za pomocą uzupełniającego leczenia ostropestem można złagodzić niestrawność oraz inne problemy trawienne. Pozwala on stymulować produkcję żółci, niezbędnej do prawidłowych procesów metabolicznych. Ostropest plamisty może działać jako łagodny środek przeczyszczający.
  1. Prawidłowa praca nerek
Przyjmowanie ostropestu pozwala wspomagać utrzymanie zdrowia nerek, a nawet może być korzystny dla utrzymania prawidłowej pracy gruczołu krokowego. Nasiona tego ziela mają również właściwości przeciwutleniające, co pomaga zmniejszyć szkodliwe działanie wolnych rodników.
  1. Cenne źródło białek i aminokwasów
Nasiona ostropestu plamistego są również doskonałym źródłem białka roślinnego, którego zawierają ok. 18-25% w swojej masie. Posiadają one doskonały profil cennych kwasów tłuszczowych i aminokwasów.
  1. Brak toksyczności
Brak toksyczności to jedna z najlepszych rzeczy na temat ostropestu i jego łagodnego charakteru leczniczego. W porównaniu do wielu innych suplementów i preparatów ziołowych, które przynoszą ze sobą skutki uboczne, takie jak bóle głowy, praktycznie wszystkie części rośliny ostropestu są wykorzystywane bez żadnych doniesień o toksyczności. Zaobserwowane w badaniach klinicznych i laboratoryjnych działania niepożądane praktycznie nie występowały lub miały bardzo łagodne skutki uboczne. Przyjmuje się jednak, że ostropest plamisty można stosować zupełnie bezpiecznie i skutecznie.
  1. Przeciwutleniacze
Zawarte w ostropeście przeciwutleniacze są szczególnie przydatne do zwiększania produkcji glutationu, kolejnego wytwarzanego przez organizm silnego przeciwutleniacza. Pozwalają one również zwiększać ilości innych antyutleniaczy, takich jak dysmutaza ponadtlenkowa.
  1. Wspieranie układ odpornościowego
Cierpiący na alergie skórne mają jedną wspólną cechę, wysoki poziom nagromadzenia toksycznych składników w wątrobie, wyzwalających nietypowe reakcje immunologiczno organizmu. Przeprowadzony przy pomocy ostropestu plamistego detoks wątroby pomaga przywrócić zdrowie i znacznie zwiększyć odporność.

Podsumowanie korzyści z ostropestu
Wiele osób zastanawia się czy ostropest rzeczywiście działa. Jeśli samemu nie spróbujesz zapewne nie będziesz mieć nigdy pewności.
W przypadku poważnych schorzeń i dolegliwości, tak jak w przypadku każdego innego suplementu, należy zawsze wcześniej skonsultować się z lekarzem.

Autorem artykułu jest Agnieszka Pulkowska.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mięśnie Kegla - dlaczego warto je ćwiczyć


Autor: Joanna Izik


Mięśnie Kegla pełnią u kobiet niezwykle ważną rolę. Podtrzymują niejako całą jamę brzuszną, a konkretnie wszystkie narządy które się w niej znajdują, w tym pęcherz oraz macicę.

Mięśnie Kegla po ciąży
Najczęściej problem z tymi mięśniami pojawia się po ciąży u kobiet, które nie ćwiczyły ich wcześniej, czy to za pomocą kulek gejszy czy jakimkolwiek innym sposobem. Dlatego też, jeśli nie ćwiczyło się wcześniej, należy rozpocząć ćwiczenia w trakcie ciąży i kontynuować je również po ciąży. Dlaczego jednak jest to ważne i jakie są konsekwencje rozciągnięcie, czy w ogóle nieprawidłowego działania mięśni Kegla?



Problemy z pęcherzem
Niezbyt częstym zjawiskiem, które jednak ma czasem miejsce jest wypadanie pęcherza. Uważa się, że jest to spowodowane przede wszystkim nieprawidłowościami w działaniu mięśni Kegla. Warto zauważyć, że może dojść również do wypadania macicy czy innych organów.
Jeśli zaś chodzi o pęcherz, najczęstszą dolegliwością z nim związaną, która jest konsekwencją niewłaściwej pracy mięśni Kegla jest zdecydowanie nietrzymanie moczu. Problemy z nietrzymaniem moczu to problem bardzo wielu dojrzałych kobiet.
Oczywiście, można kupić kulki gejszy i rozpocząć ćwiczenie mięśni kiedy problem z nietrzymaniem moczu już się pojawił. Tym nie mniej, lepiej jest rozpocząć ćwiczenia zdecydowanie wcześniej, aby zapobiec pojawieniu się schorzenia.

Poprawa jakości życia seksualnego
Niewiele kobiet wie, że mięśnie Kegla warto ćwiczyć również z tego względu, że ich sprawność znacząco polepsza jakość życia seksualnego. Doznania seksualne są intensywniejsze dla obojga partnerów, a kobiecie zdecydowanie łatwiej osiągnąć orgazm.
Warto więc rozpocząć ćwiczenie mięśni już w młodym wieku, zanim jeszcze pojawią się jakiekolwiek dolegliwości związane z ich niewłaściwym działaniem. Poza tym, wydaje się, że warto je ćwiczyć chociażby z tego względu, że jak wspomniano powyżej, ćwiczenia poprawiają jakość życia seksualnego.

Jak ćwiczyć?
Jest wiele ćwiczeń, które można robić samodzielnie w domu. Co warte podkreślenia, nie są to jakieś ciężkie ćwiczenia, dlatego właściwie nie ma żadnych przeciwwskazań co do ich robienia. Ćwiczyć mogą zarówno całkowicie zdrowe kobiety jak i te, które chorują.
Często lekarze ginekolodzy polecają do ćwiczenia mięśni Kegla kulki gejszy, zwane również kulkami waginalnymi. Ćwiczenie z pomocą kulek gejszy polega po prostu na noszeniu ich w pochwie. Początkowo nosi się je krótko, jednak po pewnym czasie nawet i do 3 godzin. Ćwiczenia należy powtarzać regularnie, aby przyniosły oczekiwane rezultaty.

Zobacz również: kulki gejszy w sklepie online
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 18 grudnia 2016

Dieta a nietrzymanie moczu

Dolegliwość, taka jak nietrzymanie moczu, jest bardzo wstydliwa dla niektórych osób. Często nie chcą, czy wręcz wstydzą się pójść z tym do lekarza. Co można zrobić, aby zmniejszyć objawy nietrzymania moczu?

Okazuje się, że nawet małe zmiany w sposobie życia mogą zredukować dolegliwości związane z nietrzymaniem moczu. Wystarczy stosować się kilku prostych zasad. Warto przede wszystkim zadbać o odpowiednią dietę. Ponieważ to właśnie odpowiednie nawyki żywieniowe mają wpływ na to, jak często chodzimy do toalety.

Jedzenie i alkohol odstawiamy na bok

Oczywiście nie każda osoba bedzie mieć problemy z tego rodzaju dolegliwością spożywając takie same produkty. Jednak uważa się, że problemy z pęcherzem moczowym mogą wywołać ostre potrawy, owoce cytrusowe, kawa, napoje gazowane, słodzik czy posiłki ciężkostrawne.

Ponadto, nietrzymanie moczu może być wynikiem wypicia zbyt dużej ilości alkoholu, który, tak samo jak kawa, jest moczopędny. Tego rodzaju napoje zwiększają produkcję moczu, co związane jest ze wzmożoną potrzebą jego oddawania.

Nie tylko unikać

Poradzenie sobie z tą dolegliwością polega nie tylko na unikaniu pewnych potraw. Warto pić duże ilości wody, szczególnie z rana.

Może być to sprzeczne z intuicją, ale okazuje się, że ma to swoje podstawy logiczne. Bardziej umiarkowane spożywanie płynów wiąże się z rzadszym oddawaniem moczu, jednak jest on bardziej skoncentrowany i może podrażniać pęcherz moczowy. To z kolei przekłada się na nasilenie objawów związanych z nietrzymaniem moczu.

Częstsze picie płynów, najlepiej wody, sprawia, że oddawanego moczu jest więcej, ale pęcherz moczowy nie jest podrażniony. Odczyn moczu nie jest aż tak bardzo kwaśny jak w przypadku jego rzadszego oddawania.

Jak cebula, to tylko łagodna

Wielu ludzi odczuwa nasilone objawy nietrzymania moczu po zjedzeniu surowej cebuli. Także ona może również podrażniać pęcherz moczowy. To właśnie dlatego lepiej spożywać ją upieczoną, bądź w łagodniejszej postaci, np. szalotki.
Lepiej spożywać także więcej produktów bogatych w błonnik. Warto jeść dużo owoców (nie cytrusów) i warzyw oraz produktów pełnoziarnistych.

Kawa z rana jak śmietana

Warto także zacząć pić napoje bezkofeinowe. Wcale nie musimy od razu rezygnować z ulubionej filiżanki kawy czy herbaty, jednak starajmy się wybierać te, które kofeiny nie zawierają.
Dlaczego? Ponieważ kofeina bardzo podrażnia pęcherz moczowy, a poza tym jest moczopędna. Trzeba pamiętać także o tym, że czekolada również zawiera kofeinę, więc lepiej z niej zrezygnować, a przynajmniej ograniczyć do minimum jej spożywanie.

Sok na pęcherz

Picie soków jabłkowych, żurawinowych, czy wiśniowych również sprzyja łagodzeniu symptomów nietrzymania moczu. Sprawiają one, że odczyn moczu staje się kwaśny, co zapobiega rozprzestrzenianiu się bakterii odpowiedzialnej za problemy z pęcherzem. Pijąc soki należy jednak uważać na wysoką zawartość cukru, aby nie wpłynęły na problemy z nadwagą.

Nietrzymanie moczu nie musi być aż tak bardzo dolegliwe, wystarczy przyjrzeć się obecnej diecie i wyeliminować produkty czy potrawy, które mogą nasilać objawy. Jeśli jednak zmiana nawyków żywieniowych nie pomoże, lepiej wybrać się do lekarza, który przepisze antybiotyki.

Przedrukowano z artelis.pl

Joy of Comunism

Zdrowy sen

Autor: Hipnoza i Sen



Kilka elementów, o których warto pamiętać przed snem

Na jakość swojego snu możesz wpłynąć już podczas dnia. Przed Wami kilka zasad, które przydadzą się nie tylko tym śniącym świadomie.

1. Zadbaj o dobre samopoczucie. Na 2 godziny przed snem wyłącz telewizor, przestań pracować. Dwie godziny przed snem to nieodpowiedni czas na trening, bo wysokie ciśnienie nie pozwoli Ci zasnąć. Unikaj wszelkiego rodzaju stresów.

2. Domknij wszystkie sprawy na dzień bieżący. Jeżeli nie jest to możliwe to wypisz na kartce wszystkie rzeczy do zrobienia jutro, co pozwoli Ci oczyścić umysł. Tą zasadę stosuj często, ważne by wyrobić w sobie zasadę dotrzymywania sobie słowa - jeśli obiecujesz sobie, że jutro o 12 dokończysz daną myśl, musisz to zrobić.
Niepokój to mobilizująca emocja, której celem jest dbać, byś nie zapomniał o niczym ważnym. Jednocześnie znacznie utrudnia on nocny wypoczynek. Zapisując myśli będzie Ci łatwiej uwolnić się od niego.

3. Co najmniej na 2 godziny przed snem staraj się nic nie jeść. Szczególnie tłusto (przyśpieszony metabolizm organizmu zamiast odpoczywać będzie tracił energie na trawienie) - opowieści o koszmarach przez jedzenie to prawda. :)

4. Zapomnij o lekach nasennych z wyjątkiem ziołowych.
Gdy nie możesz zasnąć z powodu nadmiaru energii, pamiętaj by wieczorem zadbać o  średniej intensywności wysiłek fizyczny. Długi spacer na dwie godziny przed snem powinien Cię dotlenić i pomóc Ci uwolnić się od nadmiaru wigoru.

5. Wstawaj pół godziny wcześniej - tak wiem, że to nie zawsze jest łatwe. ;) Każdy sen składa się z 1,5h cykli. Wybudzenie się na końcu cyklu gwarantuje, że obudzisz się wyspany i pełen energii. Siedem i pół godziny wystarczy, jeśli masz więcej niż 17 lat.

Było to kilka zasad, na które warto zwrócić uwagę jeśli chce się lepiej wypocząć i lepszyć jakość snu.

Hipnoza i sen https://www.facebook.com/pages/Hipnoza-i-Sen/269081839892382

Artykuły do przedruku


środa, 7 grudnia 2016

Nasiona Chia – Podstawowe korzyści zdrowotne i pielęgnacyjne


Autor: Olga Żarnowska



W ostatnim czasie nasiona Chia budzą ogromne zainteresowanie, nie tylko dietetyków i profesjonalnych sportowców, ale również ludzi zainteresowanych zdrowym trybem życia. Poznajmy bliżej ten wspaniały składnik diety, który zapewnia doskonałe właściwości zdrowotne.
Nasiona Chia, znane również jako szałwia hiszpańska, są już od dość dawna traktowane jako bardzo wartościowy składnik diety, jednak dopiero niedawno otrzymały etykietę "cudu żywności”. Posiadają liczne właściwości zdrowotne, również w zakresie wspomagania odchudzania. Wiele osób zastanawia się co znajduje się w tych malutkich czarnych nasionach, co czyni je tak wyjątkowymi.

Czym są nasiona Chia?
Prawdopodobnie słyszeliście już o nasionach Chia, ale może jeszcze ich nie próbowaliście. Pochodzące z Ameryki Południowej nasiona Chia były faktycznie znane już od setek lat, a Aztecy i Majowie używali ich jako podstawowych składników spożywczych. "Chia" to słowo oznaczające siłę, a nasiona te były również nazywane "pożywieniem biegnącego Indianina", z powodu utrzymującej się po nich energii wśród biegaczy i wojowników. Jeśli masz kolejny ciężki dzień przed sobą, na pewno Cię zainteresują.

Jakie korzyści zdrowotne mogą zapewnić?
Łyżka nasion Chia zawiera więcej wapnia, niż szklanka mleka, więcej kwasów omega-3 niż łosoś i więcej przeciwutleniaczy niż jagody. Nasiona Chia zawierają również dużo błonnika, białka i mikroelementów. Zwiększają energię, a składniki odżywcze w nich zawarte, pomagają w profilaktyce zdrowia serca i stawów oraz zdrowego układu pokarmowego. Chia działają też regulująco na jelita, gdyż naturalnie zawierają aż 37% błonnika. Diety o wysokiej zawartości błonnika są stosowane w celu zmniejszenia ryzyka występowania nowotworu jelita grubego.

Nasiona Chia na włosy, skórę i paznokcie?
Twoja skóra na pewno będzie bardzo wdzięczna za dostarczenie bogactwa witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, obecnych w maleńkich nasionach Chia. Świetnie nadają się do jej regeneracji i ochrony przed szkodliwymi warunkami zewnętrznymi. Chia jest bogatym źródłem kwasów omega-6, przeciwutleniaczy i białka, które są bardzo ważne dla zachowania zdrowej skóry. Więcej o własciwościach pielęgnacyjnych Chia przeczytasz TUTAJ.
Badania wykazały, że diety zawierające przeciwutleniacze mogą spowolnić proces starzenia się organizmu. Włosy i paznokcie są w większości zbudowane z białka, a ciało ludzkie wykorzystuje je również do budowy i naprawy tkanek. Z tego powodu musimy je przyjmować w stosunkowo dużych ilościach, a nasiona Chia są ich bogatym źródłem. Białko nie jest przechowywane w organizmie, ważne jest więc, aby spożywać je regularnie w codziennej diecie. Chia zawierają aż 20% białka w każdej porcji.

Czy jest jakiś haczyk?
Chociaż są pełne dużej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 ALA, nasiona Chia nie zawierają kwasu tłuszczowego DHA, którego organizm potrzebuje do dobrego funkcjonowania mózgu. Teoretycznie organizm może przekształcić ALA do DHA, ale w rzeczywistości nie zawsze jest takie proste, a skuteczność tej konwersji zależy od charakterystyki danej osoby.
Konkluzja? Jeśli jesteś wegetarianinem lub weganinem, nie należy polegać wyłącznie na nasionach Chia, jako jedynego źródła kwasów tłuszczowych. Warto wtedy przyjmować suplement z DHA. A jeśli nie jesteś wegetarianinem, powinieneś spożywać dodatkowo co najmniej jedną porcję tłustych ryb tygodniowo.

Czy nasiona Chia naprawdę mogą pomóc w utracie wagi?
Cóż… i tak, i nie. Ponieważ nasiona pęcznieją w kontakcie z wodą, mogą dać poczucie bycia pełnym i ograniczać chęć sięgnięcia po przekąskę. Chociaż uwalniają energię wolniej, niektóre badania wykazały, że miały one stosunkowo niewielkie znaczenie dla utraty wagi.

Ile Chia należy jeść, aby uzyskać pełne korzyści?
Zalecana jest jedna łyżka nasion Chia każdego dnia, i raczej nie więcej, ponieważ są one bardzo bogate w błonnik i mogą spowodować zaburzenia żołądkowe u bardziej wrażliwych ludzi.

Jak można dodać Chia do diety?
Można dodać je do większości produktów spożywczych, ale ponieważ są one suche, najlepiej sprawdzają się w "mokrych" pokarmach, takich jak kasze, owsianka, jogurt, czy koktajl.
Czy próbowałeś już nasion Chia? Jeśli nie, to może dasz im szansę? Daj nam znać, co o tym myślisz, w polu komentarza.

Artykuł przygotowano na podstawie informacji z serwisu: http://www.zdrowaskora.info.pl/
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.