piątek, 10 lutego 2017

Ból kręgosłupa - jak sobie pomóc?


Autor: Barbara Lisowska



Aż 80% Polaków doświadcza ostrego bólu kręgosłupa, a u sporej części te dokuczliwe dolegliwości mają tendencje do nawracania czy też nawet mogą stać się przewlekłe, co skutecznie obniża jakość życia.

 Spędzanie dużej ilości czasu w pozycji siedzącej i niewystarczająca dawka ruchu prowadzą do bólu pleców i przeciążenia mięśni. 
Jak zatem zadbać o kręgosłup na co dzień i jak pomóc sobie w razie wystąpienia bólu?

Na problemy z kręgosłupem


1.    Ćwiczenia rozciągające okazują się być niezwykle skuteczne z walką o zdrowy kręgosłup i w pozbywaniu się bólu pleców. Dzięki rozciąganiu poprawia się elastyczność mięśni. Sprawdzi się także pływanie przynajmniej dwa razy w tygodniu, dzięki czemu kręgosłup szybciej się zregeneruje i będzie wypoczęty.

2.    W przypadku tępego bólu, sztywnienia karku czy też łamania w kręgosłupa warto niezwłocznie zapisać się na wizytę u fizjoterapeuty na serie zabiegów. Fizjoterapeuta ocenia każdy przypadek indywidualnie i stwierdza czy konieczna jest pogłębiona diagnostyka i konsultacja lekarska. Fizjoterapia jest niezwykle pomocna w powrocie do dawnej sprawności i formy.  
3.    Niezwykle ważna jest także postawa ciała. Na krześle powinno się siadać głęboki i nie pochylać się nad biurkiem, gdyż kręgosłup powinien być wyprostowany. Z kolei stojąc, można odciążyć kręgosłup przez wciągnięcie brzucha wypięcie piersi.Podczas noszenia zakupów, należy równomiernie rozłożyć ciążar na dwie ręce. Podczas podnoszenia czegoś ciężkiego powinno się najpierw ugiąć kolana i nie skręcać tułowia. 
4.    W przypadku wystąpienia bólu kręgosłupa niezwykle skuteczne okazują się być masaże, które przyniosą ulgę, a dodatkowo zrelaksują i zregenerują ciało. Godny polecenia jest masaż klasyczny, który zapewni odprężenie i rozluźni mięśnie.
5.    W przypadku bólów kręgosłupa należy zwrócić uwagę na przybieraną pozycję podczas snu. Nie zaleca się spania na boku i na brzuchu, co powoduje napięcie mięśni kręgosłupa. Lepszym rozwiązaniem jest spanie na plecach, co jest neutralną pozycją, w której kręgosłup odpoczywa. Godne polecenia są wyprofilowana poduszka ortopedyczna czy wałek oraz stosunkowo twardy materac.

Warto zajrzeć: fizjoterapia Bartosz Bomba
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zdrowe odżywianie jest w jajach


Autor: Roman Czarnacki



„Gdyby jajko miało inną formę, życie kury byłoby potworne”. Życie ludzi okazało by się zaś okropną męczarnią, gdyby jajka zniknęły z naszego menu. Wystarczy sobie wyobrazić Wielkanoc bez pisanek, Boże Narodzenie bez sałatki warzywnej czy dzień powszedni bez ciastek, makaronu, bułek, naleśników, omletów, majonezu …

Wymieniać można w nieskończoność bo lista jest szalenie długa. 
Co zatem sprawia, że popularne jajko jest produktem uniwersalnym i niemalże niezastąpionym w diecie?
Przyjrzyjmy się bliżej tej kuchennej znakomitości. Od zewnątrz jajko pokryte jest ochronną skorupką zbudowaną z dwóch warstw: zewnętrznej keratynowo- kolagenowej oraz wewnętrznej białkowo- wapniowej. Od wewnętrznej strony przylegają do skorupki dwie błony. 
Idąc dalej mamy białko, które możemy podzielić na białko rzadkie, białko gęste ochraniające żółtko oraz galaretowate włókna białkowe podtrzymujące rzeczone żółtko w centralnej pozycji. To swoiste „serce” jajka składa się zaś w 32 % z tłuszczy, reszta budulca to głównie białka.
Ze względu na wysoką wartość odżywczą jajka są podstawowym składnikiem zbilansowanej diety. Stanowią bogate źródło witamin: A odpowiadającej za prawidłowe widzenie ,E wpływającej na stan skóry, włosów i paznokci , D korzystnej dla układu nerwowego i immunologicznego , K wpływającej na krzepliwość krwi , a także B2 oraz B12, których niedobór oznacza między innymi problemy z zajadami, pleśniawkami, osłabienie koncentracji, a nawet zły nastrój. 
Ponadto jajka są skarbnicą składników mineralnych takich jak fosfor, potas, sód, wapń, żelazo, magnez, miedź, cynk oraz selen. Ze względów morfologicznych są doskonałym źródłem białka wzorcowego, które dostarcza nam całą gamę aminokwasów. W żółtku znajdziemy zaś nienasycone kwasy tłuszczowe, których nasz organizm nie jest w stanie sam zsyntetyzować.
Z tych właśnie względów jaja bardzo często znajdują zastosowanie w różnych dietach. W przypadku diety odchudzającej znajdują się w składzie 80% sporządzanych dań. Szczególnie dieta białkowa jest bardzo często zalecana osobom, które chcą zrzuć zbędne kilogramy. Podobnie w diecie treningowej, tzw. wysoko proteinowej jajka z racji wysokiej zawartości witamin oraz białka zalecane jest sportowcom i osobom czynnie uprawiajacych sport, bądź budujących masę mięśniową. Ponadto jajka zalecane są osobom, które borykają się z problemem zbyt wysokiego poziomu złego cholesterolu. Dzięki swoim pozytywnym właściwościom pomogą go obniżyć i przywrócą nam pełnię zdrowia.
Doskonale z pozytywnych właściowości jaj zdają sobie sprawę dietetycy, którzy chętnie je zalecają swoim klientom.

Więcej o zdrowiej diecie dowiesz się na stronie http://pracowniasmakucatering.pl/ firmy z Gdańska zajmującej się cateringiem dietetycznym. Firma działa ponadto w obrębie Gdyni i Sopotu (czyli Trójmiasta).
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 2 lutego 2017

Porost islandzki - właściwości


Autor: Joanna Krysznia



Porost islandzki od dawna uważany jest za naturalny środek na różnego rodzaju choroby płuc i chorobę lokomocyjną. 

W Polsce gatunek ten znany jest przede wszystkim jako tarczownica islandzka. Rośnie najczęściej w suchych borach iglastych, gdzie pokrywa ziemię, skały i pnie drzew. Najpowszechniej  występuje na północnych krańcach kuli ziemskiej. 
Porost islandzki znany jest najbardziej ze swoich właściwości przeciwkaszlowych i przeciwzapalnych. Wyciąg z niego wykorzystywany jest w syropach, ale okazuje się, że właściwości leczniczych ma o wiele więcej. Stosować go mogą zarówno dorośli, jak i dzieci i młodzież. 

Kaszel oraz  problemy z błędnikiem
Porost islandzki zawiera m.in. kwas cetratowy, który wykazuje właściwości bakteriostatyczne, a także kwas krzemowy i protolichesterynowy. Ponadto znajdują się w nim również sole mineralne (krzem, miedź, jod) i witaminy - A i B1. Działa też przeciwkaszlowo, wykrztuśnie, wzmacniająco oraz przeciwzapalnie. Stosować go można przy różnych schorzeniach dróg oddechowych. Jest skuteczny w leczeniu chrypki, pomaga także na podrażnione błony śluzowe gardła, które spowodowane są suchym kaszlem. Ponadto porost islandzki stosowany jest przy chorobie lokomocyjnej i morskiej, gdyż wykazuje silne właściwości przeciwwymiotne.


Piękna skóra dzięki maseczkom
Porost islandzki od dawna wykorzystywany jest też jako składnik maseczek redukujących nadmierną produkcję łoju. Napar z tej rośliny działa również przeciwtrądzikowo i oczyszczająco. Wykorzystuje się go powszechnie do przygotowywania różnego rodzaju płukanek na włosy, którym pomaga odzyskać dawny blask. Napar z porostu islandzkiego przynosi szybką ulgę oczom zmęczonym i przekrwionym oraz skutecznie zmniejsza cienie pod oczami. W tym przypadku stosuje się go najczęściej w formie kompresów, ale nie tylko.


zobacz również: porost islandzki
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zmęczone oczy. Jak z tym walczyć?


Autor: Anna Woźniak



Problem zmęczonych, podrażnionych oczu dotyka coraz większy procent naszej populacji. Zwłaszcza osoby pracujące przy komputerze często uskarżają się na problemy przesuszonych i bolących oczu.  

Stanowczo nie powinniśmy lekceważyć objawów, które mogą świadczyć o złym stanie naszego wzroku. 
Początkowo niewielki dyskomfort spowodowany przesuszeniem oczu może się bowiem przekształcić w niezwykle poważne dolegliwości. Pamiętajmy, że wzrok jest niezwykle cennym i jednocześnie bardzo delikatnym zmysłem. Powinniśmy więc dokładać wszelkich starań, by stan naszych oczu był zawsze jak najlepszy. Niestety wielu spośród nas nie może ograniczyć ilości czasu spędzanego przed komputerem lub wyeliminować innych czynników niekorzystnie wpływających na stan naszego wzroku. W takiej sytuacji warto byśmy starali się wprowadzić kilka prostych nawyków, które pozwolą naszym oczom dłużej zachować dobrą kondycję.
Zadbajmy o prawidłową dietę. Jeśli postaramy się o dostarczenie naszemu organizmowi wszelkich niezbędnych składników pokarmowych, to znacznie łatwiej będzie mu prawidłowo funkcjonować. W trosce o stan naszego wzroku, pamiętajmy szczególnie o tym, by zadbać o odpowiednią ilość witaminy A. Jest to składnik odżywczy, posiadający silne cechy antyoksydantu. Pomaga on zwalczać wolne rodniki, które mogą negatywnie wpływać na nasz wzrok. Innymi witaminami, które również mają wpływ na stan naszego wzroku są witamina C i E. 
Najlepiej, gdy skomponujemy tak naszą dietę, by udało się nam w pełni zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na niezbędne składniki odżywcze. Jeśli jednak obawiamy się, że nasza dieta nie jest idealna, to możemy zdecydować się na zażywanie suplementów.
Nawilżanie oczu kroplami, to kolejny ważny element wpływający na nasze oczy. Jeśli czujemy, że nasz wzrok nie funkcjonuje prawidłowo, odczuwamy dyskomfort, ból lub suchość oka, powinniśmy zacząć stosować krople do oczu. Pamiętajmy jednak, że nieodpowiednio dobrane preparaty mogą wprowadzić więcej szkód niż pożytku. W związku z tym decyzja o rozpoczęciu stosowania kropli zawsze powinna być poprzedzona wizytą u okulisty.
Nasze oczy potrzebują również odpowiednio długiego odpoczynku. Tylko dzięki niemu będą w stanie w pełni zregenerować się po całym dniu intensywnej pracy. Pozwólmy sobie na chwilę odprężenia. 
Bardzo przydatnym produktem jest kompres chłodzący. Kojące okłady, które wykonamy przy jego użyciu, sprawią, że nasze oczy znacznie szybciej przestaną być podrażnione. Podobny efekt możemy uzyskać stosując tradycyjne domowe sposoby, takie jak okłady z torebek herbaty. Kompres chłodzący jest jednak znacznie łatwiejszy w użyciu, bardziej higieniczny i estetyczny. Niezależnie jednak od wybranych konkretnych sposobów walki ze zmęczeniem oczu, najważniejsze byśmy nie lekceważyli niepokojących dolegliwości i w sposób odpowiedzialny dbali o nasz wzrok.

Zapraszamy na naszą stonę. Poznaj lepiej kompres chłodzący.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 29 stycznia 2017

Jakie są właściwości herbat?


Autor: Artelis - Treść Zewnętrzna



Herbatę pijemy zwykle na co dzień i wielu z nas nie potrafi wyobrazić sobie bez niej dnia. Zwykle wybieramy herbaty czarne, ale do dyspozycji mamy też wiele innych typów naparów o innych właściwościach.



Tradycyjnie herbatą nazywamy różnego rodzaju napary, zarówno te powstające z rośliny nazywanej kamelia, która należy do gatunku herbaty chińskiej, jak i również odnosimy się w ten sposób do takich napojów jak herbata owocowa czy herbata ziołowa. Gdy przepadasz za nimi, sprawdź razem z nami, jakie są ich najpopularniejsze właściwości.

Różne herbaty mają też różne właściwości:
  • herbata czarna – zawiera duże ilości teiny podobnej do kofeiny, dlatego pobudza, wzmaga koncentrację
  • herbata żółta – polecana na trawienie, nie aktywizuje tak bardzo jak czarna, ponieważ zawiera niewielkie ilości teiny, orzeźwia, przywraca siły
  • herbata zielona – obniża ryzyko chorób serca, wspomaga odporność, pomaga w odchudzaniu, doniesienia naukowe wskazują też, że obniża ryzyko powstawania niektórych odmian nowotworów
  • herbata pu-erh – obniża poziom cholesterolu, pobudza trawienie, wspiera pracę wątroby i pomaga w odchudzaniu
  • herbata owocowa – przykładowo ta z malin rozgrzewa, dlatego polecana jest przy przeziębieniu, a z owoców aronii ma działanie przeciwzapalne
  • herbata ziołowa – różne gatunki pomagają w różnych dolegliwościach, dostępne są też specjalne mieszanki, stosowane są też jako herbaty odchudzające

Jak widać, herbaty mają różnorodne zastosowanie, dlatego też można wykorzystywać je jako naturalne suplementy diety, gdyż pomagają one w różnych stanach chorobowych i pomagają chronić przed nimi organizm. Oczywiście, bardzo ważne jest też to, aby kupować herbatę dobrej jakości, ponieważ w przeciwnym przypadku zarówno jej smak, jak i działanie nie będą najlepsze.

Dużo ciekawych herbat można znaleźć nie tylko w supermarketach, ale również w sklepach, które specjalizują się w ich sprzedaży. Dostępne są one również całkowicie przez internet, dlatego można wykonać zakupy wygodnie, bez wychodzenia z domu.

Artykuły na licencjach dostarcza i publikuje Artelis.pl.  Sprawdź naszą Ofertę

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 21 stycznia 2017

Foxmail, znakomity program pocztowy za darmo. Ukazała się nowa wersja 7.2.8.379!


Chwila na mały przerywnik.
Chcemy zaprezentować bardzo dobry a na dodatek darmowy program do obsługi poczty email. Foxmail, bo o nim mowa, został zaprojektowany w Chinach, ma polską wersję językową i jest prosty w obsłudze.

Obsługuje protokoły POP3, SMTP, MAPI oraz IMAP4, a dodawanie nowych kont jest banalnie proste. Wystarczy podać adres i hasło, a program sam wyszuka potrzebne dane.

Na dodatek Foxmail ma zadatki na organizera czasu, posiada bowiem kalendarz, obsługę RSS i bazę adresów. Chiny to kraj który szybko rozwija się w każdej dziedzinie, a ten program pocztowy przynosi chlubę chińskim programistom. 
Jest jeszcze co dla mnie jest najlepsze. Program ma też wersję przenośną (portable), wystarczy wypakować go pendrive i możemy Foxmail używać w domu, szkole czy pracy. 
Zachęcam do wypróbowania, na pewno będziecie zadowoleni!

Więcej informacji o programie (tam też go można pobrać) znajduje się na stronie w języku polskim - TUTAJ

czwartek, 12 stycznia 2017

Rwa kulszowa - jak z nią walczyć?


Autor: Patryk Matysiak



Ten rodzaj nerwobólu jest częstym problem wśród osób mających za sobą problemy z wypadnięciem dysku, urazem pleców lub bólami krzyża. Potocznie nazywany ,,atak korzonków" może sprawić wiele problemów, zatem wiedza na temat możliwości walki z taką przypadłością może się przydać każdemu z nas.

Rwa kulszowa - co warto wiedzieć na temat tego problemu?
Rwa kulszowa wiąże się z szeregiem charakterystycznych dolegliwości, które mogą nam poważnie utrudnić życie. Ból, który pojawia się w okolicy krzyżowej kręgosłupa, palący lub strzelający ból w nodze, który może się nasilać w trakcie kichania lub schylania się – oto objawy, które bardzo często towarzyszą rwie kulszowej. 
Kolejnym problemem związanym z tym schorzeniem jest znaczne osłabienie siły mięśniowej oraz mrowienie łydki. Kolejne objawy, które pojawiają się wraz z rozwojem problemu, to problemy związane z brakiem odruchu kolanowego, a w najpoważniejszych przypadkach – niemożliwość kontrolowania zwieraczy pęcherza lub odbytu. W jaki sposób można walczyć z bólem? Ponieważ jednym z najpoważniejszych problemów związanych z rwą kulszową jest silny ból, walka z nich jest głównym wyzwaniem dla pacjentów walczących z tą chorobą. Wypoczynek w łóżku, sięganie po środki przeciwbólowe – oto metody, z których polscy pacjenci w walce z takim bólem korzystają najczęściej.

Rwa kulszowa kontra współczesna medycyna
O tym, w jaki sposób powinno w danym przypadku wyglądać leczenie, decyduje lekarz na podstawie wyników badań. Zazwyczaj stosowane jest leczenie zachowawcze. W takim przypadku terapia polega przede wszystkim na stosowaniu leków przeciwzapalnych oraz na korzystaniu z fizykoterapii. W chwili, gdy nacisk na nerw jest bardzo silny lub gdy leczenie zapobiegawcze nie przynosi efektów, lekarz może podjąć decyzję o przeprowadzeniu zabiegu.

Jak chronić się przed rwą kulszową?
Każdy z nas może w porę podjąć te kroki, które w znacznym stopniu zmniejszą ryzyko pojawienia się rwy kulszowej. Co można zrobić? Podstawowa profilaktyka to regularne ćwiczenia oraz kontrola masy ciała. Pamiętajmy, że każdy zbędny kilogram to spore obciążenie dla naszych kości oraz dla kręgosłupa. Pamiętajmy też o tym, jak ważne jest zachowanie prawidłowej postaci ciała, bez względu na to, czy przenosimy ciężkie przedmioty, czy też pracujemy za biurkiem. Zastosowanie się do tych prostych zasad profilaktyki może nas uchronić przed poważnymi problemami ze zdrowiem oraz przed silnym bólem, który sprawia tak wiele kłopotów pacjentom walczącym z rwą kulszową. Jest to uciążliwy problem, którego nie można ignorować.
Im wcześniej rozpoczniemy leczenie, tym lepiej dla nas.
Nie lekceważmy zatem pierwszych niepokojących objawów, szczególnie w chwili, gdy mamy już za sobą problemy z krzyżem lub wypadnięciem dysku.

www.zdrowykregoslup24.pl - blog poświęcony schorzeniom kręgosłupa oraz sposobom, aby zachować dobrą kondycję kręgosłupa.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.