czwartek, 25 lutego 2016

Miód z ogórecznika - dla smaku i zdrowia

Sezon zimowy sprzyja przeziębieniom, grypie i różnych choróbskom. Każdy ma swoje sposoby, jak zapobiegać chorobom, ale ja polecam miód!

Oczywiście, stosujmy go już od początku zimy, a najlepiej już od środka jesieni. Codzienne jego przyjmowanie uodparnia nasz organizm.

Ja stosuję codziennie na czczo małą łyżeczkę do herbaty miodu, powoli rozpuszczając go w ustach.
    Wiem, że niektórzy nie są w stanie przełknąć tego słodkiego przysmaku, proponuje sposób mojej mamy:
- do letniej wody wieczorem dodajemy łyżeczkę (lub dwie) miodu. Rano wciskamy kilka kropel cytryny, delikatnie mieszamy i wypijamy (przed pierwszym posiłkiem). Cytryna dodatkowo wzmacnia siłę działania miodu!

Smacznego i zdrowego :)


środa, 24 lutego 2016

Pokrzywa zwyczajna ( Urtica dioica L.)


Autorem artykułu jest Arek Czapla

Pokrzywa zwyczajna jest wieloletnią roślina zielna należącą do rodziny pokrzywowatych (Urticacaae).

Pokrzywa zwyczajna jest w Polsce bardzo pospolita.

Liście pokrzywy zawierają :

- potas
- wapń
- żelazo
- kwas krzemowy
- kwas mrówkowy
- kwas octowy
- histaminę
- serotoninę
- flawonoidy
- karotynoidy
- witaminę C , E , B1 , B2


Pokrzywa zwyczajna pomaga na reumatyzm , schorzenia woreczka żółciowego , niedokrwistość. Ma także dobry wpływ na procesy przemiany materii. 

Pokrzywę zwyczajną stosuje się także w kosmetyce. Współcześnie preparaty z pokrzywy zwyczajnej stosuje się przy krwawieniach macicznych , płucnych i jelitowych. Skuteczna tez jest przy krwawieniach żylaków odbytu. Odwar z pokrzywy zwyczajnej obniża zawartość cukru we krwi. Homeopatia używa esencji ze świeżego ziela pokrzywy.

Przepis na nalewkę z pokrzywy :

Liście świeżej pokrzywy zwyczajnej zalej spirytusem i odstaw na 3 tygodnie. Przemywaj tym rany , czyraki i wrzody. nalewka pomaga także na łupież
---
Prawo pracy w praktyce - Prawo pracy, artykuły. porady, ciekawostki..
Uczysz się języków obcych ? ... zobacz  kursy językowe

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

sobota, 20 lutego 2016

5 korzyści, które niesie ze sobą masaż leczniczy


Autor: Anna Szreder



Masaż to bez wątpienia jeden z najprzyjemniejszych zabiegów. Nie ma nic bardziej relaksującego niż delikatny dotyk odpowiednio przygotowanych do tego dłoni. Jeśli tylko wykonywany profesjonalnie, masaż jest w stanie dzziałać cuda – nie tylko dla zdrowia fizycznego, ale i psychicznego.



Obniża ciśnienie krwi
Z podwyższonym ciśnieniem krwi wiąże się wiele zagrożeń dla zdrowia, a nawet życia. Zawał serca, miażdżyca i choroba wieńcowa – to tylko niektóre z nich. Istnieje wiele sposobów obniżania ciśnienia krwi lub zapobiegania jego wzrostowi. Najważniejszy czynnik to z pewnością prowadzenie zdrowego trybu życia, czyli ruch i odpowiednia dieta. Jednak doskonałym uzupełnieniem obydwu tych czynników będzie masaż. Ruchy masujące, czyli wszelkiego rodzaju uciskanie i pocieranie powodują rozluźnienie mięśni, ścięgien i tkanek, co prowadzi do lepszego przepływu krwi w organizmie.

Odpręża
Chyba jedną z najbardziej docenianych rzeczy w dzisiejszym zabieganym świecie jest możliwość zrelaksowania się. A tych niestety nie ma dużo. Warto więc wykorzystać w pełni te nieliczne chwile wolnego czasu i poświęcić je na odstresowanie. Tutaj także doskonale sprawdzi się masaż. Kojący dotyk profesjonalisty działa kojąco na nasz organizm, pozwala się wyciszyć i zapomnieć przynajmniej na chwilę o sprawach dnia codziennego. Jest to bardzo ważne dla ogólnego samopoczucia, lecz mimo to człowiek często zapomina, by choć od czasu do czasu znaleźć chwilę na relaks.

Poprawia jakość snu
Życie w pośpiechu i stresie oraz natłok pracy sprawiają, że jesteśmy ciągle zmęczeni. Sytuacji nie poprawia fakt, że w związku z takim trybem życia coraz mniej śpimy. A nawet jeśli, to jakość tego snu pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście tutaj także z pomocą może przyjść masaż. Odprężająca moc masażu utrzymuje się nie tylko podczas zabiegu, ale trwa również długo po nim. Zrelaksowani, odprężeni i odciążeni zasypiamy dużo łatwiej i śpimy głębiej.

Podnosi odporność
Może się to wydawać niewiarygodne, ale masaż podnosi ogólną odporność organizmu. Zostało to potwierdzone badaniami. Osoby, które narzekają na spadek odporności, powinny rozważyć terapię masażem. Szczególnie w sezonach, w których wszyscy narażeni jesteśmy na ataki wirusów.

Pomaga obniżać ból głowy
Do wszystkich cudownych właściwości masażu możemy doliczyć także walkę z bólem głowy. Ten bardzo powszechny i mocno dokuczliwy ból bywa często trudny do usunięcia. A jak się funkcjonuje z bólem głowy – wiemy wszyscy aż za dobrze. Dlatego dobrym lekarstwem na ból głowy może być masaż. Istnieją badania naukowe, które potwierdzają skuteczne działanie masażu w walce z bólem głowy.

Rehabilitacja Gdańsk - Anna Szreder Fizjoterapeuta
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 14 lutego 2016

O zbawiennym dla zdrowia piciu z soku buraka - raz jeszcze!

O "polskim", niepozornym czerwonym buraku było już na blogu - TUTAJ.

Obecnie, na przednówku trudno o świeże warzywa, dlatego dobrze przechowywany czerwony burak jest dobrym źródłem witamin i mikroelementów.
O zaletach picia soku z czerwonego buraka napisał magazyn internetowy Veronique.

Artykuł TUTAJ

Jednak tak jak każde lekarstwo, zioło czy pożywienie picie soku musi być stosowane z głową. Stąd nie można zapominać, że buraków nie powinni spożywać chorzy na cukrzycę ( nawet w odmianie czerwonej jest 9,5% cukru) gdyż powodują szybki wzrost poziomu cukru we krwi. 

Ponadto, z uwagi na wysoką zawartość szczawianów, nie są wskazane dla osób cierpiących na kamicę nerkową i reumatyzm.


czwartek, 11 lutego 2016

Cholesterol na cenzurowanym


Autor: Małgorzata Wierzbicka



Cholesterol nie zawsze jest zły. Musimy bowiem wiedzieć, że istnieje również dobry cholesterol, który nam nie zaszkodzi. Nie każdy jednak wie, jak zastąpić zły cholesterol tym dobrym i jak poprawić stan swojego organizmu, gdy już pojawił się u nas ten pierwszy.

          Czym jest cholesterol? 
Na pewno niczym złym, jak się wszystkim wydaje. Jednak jedynie w ograniczonych ilościach i pochodzący z dobrych źródeł. 
Cholesterol kojarzymy zazwyczaj z otyłością oraz z obfitymi i niezdrowymi posiłkami. Pamiętajmy, że cholesterol jest również niezbędny do funkcjonowania naszego organizmu. Wszystko jest dobrze, jeśli pozostaje na odpowiednim poziomie. Czasami jednak sami głównie przez swój styl życia powodujemy jego wzrost a tym samym pogorszenie stanu naszego organizmu.

          Cholesterol nie zawsze jest zły. Istnieje bowiem również dobry cholesterol, którego dostarczamy organizmowi zdrowo się odżywiając, szczególnie spożywając dobre tłuszcze np. olej lniany, słonecznikowy lub oliwę z oliwek. Zły cholesterol znajduje się natomiast w żywności typu fast food, która zawiera duże ilości tłuszczy zwierzęcych. Występuje on także w śmietanie, żółtkach jaj oraz w serach. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zwracali uwagę na to, co jemy. Oczywiście zły cholesterol w niewielkich ilościach nikomu nie zaszkodzi, o ile nie mamy przeciwwskazań medycznych do jego spożywania.
          Istnieje cały szereg wytycznych odnośnie sposobów odżywiania, mających na celu zapobieganie i usuwanie złego cholesterolu z organizmu.  Mają one na celu przestawienie naszego organizmu na zdrowe odżywianię i eliminację z naszej diety złych tłuszczy. Musimy m.in.:
  • zamienić masło na specjalną margarynę ze sterolami,
  • smalec na olej słonecznikowy, rzepakowy, oliwę z oliwek,
  • jeść więcej czosnku, zwłaszcza na surowo,
  • spożywać nasiona Chia, które ograniczają wchłanianie cholesterolu,
Zrezygnować na pewno powinniśmy z :
  • potraw smażonych, zwłaszcza na tłuszczu zwierzęcym,
  • produktów typu fast-food, np. chipsów,
  • sera żółtego,
  • żywności przetworzonej.
          Chcąc wspomóc dietę w walce z cholesterolem powinniśmy również  regularnie ćwiczyć. Wysiłek fizyczny jest bowiem najlepszym sposobem zaraz po diecie a przed tabletkami na zwalczenie złego cholesterolu. Powinniśmy uprawiać sport regularnie i najlepiej na świeżym powietrzu. Pozwoli to nam w szybki sposób obniżyć poziom złego cholesterolu a zwiększyć poziom dobrego. Najlepszym rodzajem aktywności w tym przypadku jest nordic walking, spacery oraz pływanie w basenie.
          Kluczem do sukcesu jest wytrwałość w swoich postanowieniach i nieuleganie pokusom podjadania. Dieta jest najważniejszym czynnikiem decydującym o poziomie cholesterolu. Nie unikajmy jednak całkowicie tłuszczy. Wybierzmy te bezpieczne dla organizmu. Dodatkowo regularnie ćwicząc unikniemy chorób serca oraz udaru mózgu, których głównym sprawcą jest zły cholesterol.

Małgorzata Wierzbicka
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym witasz swój brzuch?


Autor: Justyna Telega


Wychodzisz z domu bez śniadania? Szkoda, bo właśnie ono dostarcza energii i siły na cały dzień.

Zjedz je sam
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Czujemy to instynktownie ponieważ zwykle budzimy się głodni, a to za sprawą nocnego spadku poziomu glukozy we krwi. Jeśli rozpoczynamy dzień "na głodnego", narażamy się na bóle głowy, senność i problemy z koncentracją. Zdaniem dietetyków, bycie na bakier ze śniadaniami zwiększa o 450% ryzyko nadwagi. Fachowcy uważają też, że pierwszy w ciągu dnia posiłek należy zjeść przed godziną 10 30. Nie bez kozery mówi się "śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, kolację oddaj wrogowi".

Co powinno w sobie mieć?
Śniadanie dostarcza 30% kalorii potrzebnych w ciągu dnia osobom dorosłym. Nabiał dostarcza witamin A i D, wapnia oraz białka. Produkty zbożowe zawierają błonnik, węglowodany, białko i witaminy z grupy B. Może więc kromka pełnoziarnistego chleba z twarożkiem, do tego łyżeczka miodu, dżemu lub konfitur? Nie zapomnij o nawodnieniu organizmu herbatą, wodą niegazowaną albo świeżo wyciskanym sokiem.

Weekendowe klimaty
Sobota i niedziela to wyjątkowe dni, kiedy chcielibyśmy celebrować jedzenie czegoś wyjątkowego w towarzystwie osób najbliższych. Polecamy jajecznicę ze szpinakiem i fetą, tosty z rukolą i awokado, czy kanapki z jajkiem sadzonym i szczypiorkiem. Można też spokojnie wypić niezbyt mocną kawę. Unikajmy jednak kremów czekoladowych itp., ponieważ produkty słodkie wzmagają chęć podjadania w ciągu dnia.

Jeśli potrzebna dogrywka…
Najgorszym rozwiązaniem, jakie możemy wybrać w pracy, jeśli pomimo zjedzenia śniadania, jest zaprzyjaźnienie się z automatem z batonikami. Zamiast tego polecam kanapki z ciemnego chleba z chudą wędliną albo twarożkiem, a do tego pomidor lub kiełki. Z owoców warto wybrać banan lub grejpfrut. Jabłka nie są najlepszym rozwiązaniem ponieważ wzmagają łaknienie.

Jest taki dzień…
            8 listopada obchodzimy Światowy Dzień Zdrowego Śniadania. Życzę Wam go nie tylko od święta J Przede wszystkim nie warto jeść zbyt szybko i w stresie. Spokojnie celebrujcie swoje śniadania, nawet jeśli miałoby to oznaczać o kilka minut krótszy sen. Mówię Wam z doświadczenia - naprawdę warto zdrowo żyć!



Jeśli interesują Cię tematy związane z fitness, dietą i zdrowym stylem życia, zapraszamy na blog www.fitness-blender.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 9 lutego 2016

Foxit Reader - świetny, "leki" czytnik plików pdf

Ogromna liczba książek, poradników i czasopism o tematyce medycznej czy zielarskiej jest obecnie dostępna w sieci w postaci plików elektronicznych.
Występują one najczęściej w formacie pdf, stąd konieczność używania do odczytu dobrego programu.

Wiele osób używa "kobylastego" Adobe Readera, który nie tylko, że obciąża system, to zaśmieca twardy dysk ogromną ilością danych.
Dlatego polecam z czystym sumieniem świetny, stale ulepszany program - Foxit Reader.

Ten stosunkowo niewielki programik umożliwia przeglądanie dokumentów w formacie PDF oraz "wycinanie" z niego obrazków czy tekstu. Foxit Reader bardzo szybko uruchamia się, a ponadto został wyposażony we wszystkie potrzebne funkcje jak: wydruk, wyszukiwanie, możliwość kopiowania tekstu, odczyt wielu dokumentów jako zakładek, możliwość kopiowania do schowka fragmentu jako grafiki.

Na dodatek program nie wymaga instalacji, wystarczy go wypakować i jest gotów do działania.
Od wielu lat używam tego programu w domu i spisuje się bardzo dobrze!

Foxit Reader Portable portable do pobrania.