poniedziałek, 28 lipca 2014

Cudowna moc lawendy

Autor: Anna Stępień

Piękno tej rośliny to nie tylko jej wygląd – srebrno zielona łodyżka i fioletowe kwiaty. Lawenda od wieków znana jest ze swoich właściwości leczniczych.

Lecznicze właściwości lawendy znano już przed wiekami. Obecnie można ją stosunkowo łatwo dostać czy to w formie herbatek, ziół, olejku eterycznego, czy też jako dodatek do kosmetyków.
W celach leczniczych wykorzystuje się całą naziemną część rośliny.
Jeśli chodzi o zewnętrzne zastosowanie lawendy, najlepiej nadają się do tego lawendowe olejki.  Nacieranie bolących miejsc pomaga przy reumatyzmie, rozmaitych urazach, naciągniętych mięśniach, a także zapaleniach nerwów oraz bólach głowy.
Olejek wspomaga również leczenie niewielkich ranek na skórze, powierzchownych stanów zapalnych, a także jest pomocny przy leczeniu grzybic.
Inhalacja rozcieńczonego olejku uspokaja, relaksuje mięśnie, a także przyśpiesza leczenie przeziębień i grypy.
Olejek dodany do kąpieli poprawia obieg krwi oraz ożywia cały organizm.
Jeżeli masz kłopoty z zasypianiem, nie wysypiasz się lub po prostu chcesz wysypiać się jeszcze lepiej (kto tego nie pragnie?), spryskaj pościel olejkiem lawendowym, rozcieńczonym uprzednio w wodzie. Możesz również kupić suszoną lawendę, owinąć ją kawałkiem luźno tkanego płócienka i włożyć pod poduszkę. Niektórzy doradzają, aby lawendę zmieszać z innymi ziołami, a konkretnie tymiankiem, rumiankiem i chmielem.
W kosmetykach szukaj lawendy przede wszystkim w płynach do kąpieli oraz kosmetykach myjących i tonizujących do twarzy (zwłaszcza jeśli Twoja skóra łatwo ulega podrażnieniom).

Anna Stępień

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 22 lipca 2014

Zdrowy układ pokarmowy to brak zaparć

Zdrowy układ pokarmowy to coś, o co w dzisiejszych czasach niezwykle trudno. Na stan układu pokarmowego wpływa pożywienie, jakie dostarczamy organizmowi, a tutaj na wiele rzeczy nie mamy wpływu. Niekiedy żywność w składzie ma elementy, które z całą pewnością układowi pokarmowemu nie pomagają, a czasami wręcz szkodzą.
Na stan układu pokarmowego wpływa także to, co na co dzień robimy, by zachować go w dobrym stanie. Tutaj sprawdza się nie tylko hasło - jesteś tym co jesz. Tutaj ważniejsze jest hasło - jesteś tym ile jesz i jak jesz. Chcąc dbać o układ pokarmowy, trzeba stosować się do kilku istotnych i nie tak trudnych do wykonania zaleceń.

Jedzenie
Jedzenie jest częścią życia, a posiłki są codziennością. Warto jednak pamiętać, by były to odpowiednio spożywane posiłki. Wśród nich bardzo istotne jest śniadanie. To posiłek, który nie tylko dodaje energii na cały dzień, ale przede wszystkim powoduje poranne pobudzenie pracy jelit. Każdy kto cierpi na zaparcia wie, jakie to istotne.

Kilka posiłków dziennie


Najgorsze, co można zrobić to jadać dużo i rzadko.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest jedzenie niewielkich posiłków, a nieco częstszych. Posiłki co 4-5 godzin są najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście posiłki o porach logicznych - śniadanie, obiad, kolacja są jak najbardziej obowiązkowe. Dalsze posiłki wręcz powinny być zakazane. Nie warto najadać się na przykład przed snem.

Ważne są również napoje


Bez względu na to, czy w naszej diecie jest dużo pokarmów płynnych, czy nie, warto również pamiętać, o tym, by pić odpowiednią ilość napoi. To bardzo istotne, z uwagi na profilaktykę zaparć, ważne jednak przede wszystkim dla ogólnego zdrowia organizmu. Dorosły człowiek powinien wypijać 6-8 szklanek
napoi dziennie, a w przypadku upałów, ta ilość może być znacznie wyższa.


Ruch to zdrowie


Układ pokarmowy i ruch? Tak - jest on bardzo ważny. Warto o tym pamiętać i nie zapominać o codziennej porcji aktywności fizycznej. Nie musi to być stricte trening, jednak warto od czasu do czasu pójść na spacer, wybrać rower zamiast samochodu lub inne formy aktywności. Zaparcia i inne problemy ze strony układu pokarmowego powodowane są między innymi siedzącym trybem życia.

Zdrowy układ pokarmowy jest ważny


Warto dbać o swój układ pokarmowy i robić wszystko, by można było o nim powiedzieć - jest zdrowy. To ważne dla codziennego komfortu życia i bardzo istotne również dla ogólnego stanu zdrowia. Niedomagania ze strony układu pokarmowego, mogą doprowadzić do powstawania innych chorób. Dbając o stan układu pokarmowego, można zatem być pewnym, że będzie nam się żyło lepiej, a inne dolegliwości, będą dużo rzadsze. Warto więc stosować się do zaleceń związanych z troską o układ pokarmowy i dbać o niego na co dzień. Oczywiście w przypadku, gdy dzieje się z nim coś złego, nie można zapominać o odpowiednim leczeniu. Nie wszystko uda się samemu, jeśli więc jest taka konieczność, w trosce o układ pokarmowy, czasami trzeba zgłosić się do lekarza. Najczęściej jednak wystarczą domowe metody. Warto o tym pamiętać.
Mateusz Ciszyński
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

niedziela, 6 lipca 2014

Archiwum lubelskiego undergroundu 1994-2005, darmowa płyta do pobrania

Tym razem nie jest to darmowy program ale do pobrania płyta za darmo!
I to dzięki fundacji Kaisera Söze, które wydało płytę z utworami  lubelskiej sceny alternatywnej z lat dziewięćdziesiątych XX wieku.

Znajdziecie tam takie zespoły jak More ExperienceIdea Zero czy BBK.

Płyta do pobrania za darmo TUTAJ