Przejdź do głównej zawartości

Zdrowy układ pokarmowy to brak zaparć

Zdrowy układ pokarmowy to coś, o co w dzisiejszych czasach niezwykle trudno. Na stan układu pokarmowego wpływa pożywienie, jakie dostarczamy organizmowi, a tutaj na wiele rzeczy nie mamy wpływu. Niekiedy żywność w składzie ma elementy, które z całą pewnością układowi pokarmowemu nie pomagają, a czasami wręcz szkodzą.
Na stan układu pokarmowego wpływa także to, co na co dzień robimy, by zachować go w dobrym stanie. Tutaj sprawdza się nie tylko hasło - jesteś tym co jesz. Tutaj ważniejsze jest hasło - jesteś tym ile jesz i jak jesz. Chcąc dbać o układ pokarmowy, trzeba stosować się do kilku istotnych i nie tak trudnych do wykonania zaleceń.

Jedzenie
Jedzenie jest częścią życia, a posiłki są codziennością. Warto jednak pamiętać, by były to odpowiednio spożywane posiłki. Wśród nich bardzo istotne jest śniadanie. To posiłek, który nie tylko dodaje energii na cały dzień, ale przede wszystkim powoduje poranne pobudzenie pracy jelit. Każdy kto cierpi na zaparcia wie, jakie to istotne.

Kilka posiłków dziennie


Najgorsze, co można zrobić to jadać dużo i rzadko.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest jedzenie niewielkich posiłków, a nieco częstszych. Posiłki co 4-5 godzin są najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście posiłki o porach logicznych - śniadanie, obiad, kolacja są jak najbardziej obowiązkowe. Dalsze posiłki wręcz powinny być zakazane. Nie warto najadać się na przykład przed snem.

Ważne są również napoje


Bez względu na to, czy w naszej diecie jest dużo pokarmów płynnych, czy nie, warto również pamiętać, o tym, by pić odpowiednią ilość napoi. To bardzo istotne, z uwagi na profilaktykę zaparć, ważne jednak przede wszystkim dla ogólnego zdrowia organizmu. Dorosły człowiek powinien wypijać 6-8 szklanek
napoi dziennie, a w przypadku upałów, ta ilość może być znacznie wyższa.


Ruch to zdrowie


Układ pokarmowy i ruch? Tak - jest on bardzo ważny. Warto o tym pamiętać i nie zapominać o codziennej porcji aktywności fizycznej. Nie musi to być stricte trening, jednak warto od czasu do czasu pójść na spacer, wybrać rower zamiast samochodu lub inne formy aktywności. Zaparcia i inne problemy ze strony układu pokarmowego powodowane są między innymi siedzącym trybem życia.

Zdrowy układ pokarmowy jest ważny


Warto dbać o swój układ pokarmowy i robić wszystko, by można było o nim powiedzieć - jest zdrowy. To ważne dla codziennego komfortu życia i bardzo istotne również dla ogólnego stanu zdrowia. Niedomagania ze strony układu pokarmowego, mogą doprowadzić do powstawania innych chorób. Dbając o stan układu pokarmowego, można zatem być pewnym, że będzie nam się żyło lepiej, a inne dolegliwości, będą dużo rzadsze. Warto więc stosować się do zaleceń związanych z troską o układ pokarmowy i dbać o niego na co dzień. Oczywiście w przypadku, gdy dzieje się z nim coś złego, nie można zapominać o odpowiednim leczeniu. Nie wszystko uda się samemu, jeśli więc jest taka konieczność, w trosce o układ pokarmowy, czasami trzeba zgłosić się do lekarza. Najczęściej jednak wystarczą domowe metody. Warto o tym pamiętać.
Mateusz Ciszyński
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gojnik (szałwia libańska) - zioło o wspaniałych właściwościach

Do dzisiaj w krajach Bliskiego Wschodu gojnik jest stosowany jako aromatyczny dodatek do herbaty.

Herbatka z gojnika jest szczególnie polecana dla osób, które dbają o dietę i prowadzą zdrowy tryb życia. Napar z niego zawiera wiele składników mineralnych: flawonoidy, taniny, przeciwutleniacze, żelazo, kobalt, cynk, potas i magnez. Dzięki temu picie herbaty korzystnie wpływa na zdrowie człowieka. 

Jak to często bywa, wiedza wypraktykowana wcześniej w lecznictwie ludowym została potwierdzona w wyniku badań przez uniwersyteckie ośrodki badawcze.

W krajach bałkańskich herbata z gnojnika była podawana na przeziębienie oraz w przypadku zapalenia oskrzeli.
Ponadto uważano, że usuwa zmęczenie, uspokaja i oczyszcza krew. Ponadto ma korzystny wpływ na stany zapalne, problemy z wątrobą, żołądkiem, nerkami i prostatą. Łagodzi dolegliwości reumatyczne i pomaga przy osteoporozie i w chorobach nowotworowych
I coś dla Panów - w Bułgarii gojnik jest cenionym afrodyzjakiem - zwanym też „bułgarską viagrą”.

Poznaj prozdrowotne właściwości Mahonii

Autor: Jakub Nowak

Zainteresowanie medycyną naturalną od wielu lat cieszy się nieustającą popularnością. Pomimo, że o ziołolecznictwie pojawiają się ciągle nowe publikacje to o właściwościach prozdrowotnych mahonii pospolitej wiąż mała ilość osób zdaje sobie sprawę. 

Zainteresowanie medycyną naturalną od wielu lat cieszy się nieustającą popularnością. Przecież składnikiem leków są przede wszystkim wyciągi z roślin, więc dlaczego nie mielibyśmy się leczyć właśnie nimi? 

Pomimo, że o ziołolecznictwie pojawiają się ciągle nowe publikacje to o właściwościach prozdrowotnych mahonii pospolitej wiąż mała ilość osób zdaje sobie sprawę. 

Mahonia (Mahonia aquifolium, mahonia ostrolistna, ościał, Oregon grape) do Europy została sprowadzona w XIX wieku z Ameryki Północnej, gdzie jest kwiatem stanowym Oregonu. Jest krzewem należącym do rodziny berberysowatych (Berberidaceae) dorastającym do ok. 1,5 m wysokości o atrakcyjnych pędach, cytrynowych kwiatach i drobnych jagodach przypominających małe winogr…

Kasza owsiana pod lupą

Autor: Gabriela Rozmysłowicz


Kiedyś nieosiągalna i trudno dostępna, dziś coraz częściej spotykana na półkach sklepów - kasza owsiana. Od niedawna zachwyca konsumentów swoim smakiem i właściwościami odżywczymi. O jej odmianach oraz dlaczego warto włączyć ją do swojego jadłospisu - o tym w artykule.

Dwa słowa o samej kaszy

Najpopularniejszymi produktami owsianymi są płatki owsiane, które są wzbogaceniem diety wielu osób. Niewiele osób jednak wie, że istnieją przetwory wyprodukowane bezpośrednio z rozdrobionego i pozbawionego łusek ziaren owsa. Takim produktem jest kasza owsiana. W sklepach może być dostępna w dwóch wersjach: pęczka owsianego (czyli całe ziarna owsa) lub w wersji rozdrobnionej.

Smak kaszy owsianej jest lekko orzechowy, co sprawia, że potrawy z kaszą są jedyne w swoim rodzaju. Doskonale nadaje się, jako uzupełnienie dań na słono, jak i na słodko. Warto odnaleźć swój smak i spożywać ją w swojej ulubionej wersji.

Właściwości kaszy

Kasza owsiana jest bardzo bogata w różnego rodza…