Czym witasz swój brzuch?


Autor: Justyna Telega


Wychodzisz z domu bez śniadania? Szkoda, bo właśnie ono dostarcza energii i siły na cały dzień.

Zjedz je sam
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Czujemy to instynktownie ponieważ zwykle budzimy się głodni, a to za sprawą nocnego spadku poziomu glukozy we krwi. Jeśli rozpoczynamy dzień "na głodnego", narażamy się na bóle głowy, senność i problemy z koncentracją. Zdaniem dietetyków, bycie na bakier ze śniadaniami zwiększa o 450% ryzyko nadwagi. Fachowcy uważają też, że pierwszy w ciągu dnia posiłek należy zjeść przed godziną 10 30. Nie bez kozery mówi się "śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, kolację oddaj wrogowi".

Co powinno w sobie mieć?
Śniadanie dostarcza 30% kalorii potrzebnych w ciągu dnia osobom dorosłym. Nabiał dostarcza witamin A i D, wapnia oraz białka. Produkty zbożowe zawierają błonnik, węglowodany, białko i witaminy z grupy B. Może więc kromka pełnoziarnistego chleba z twarożkiem, do tego łyżeczka miodu, dżemu lub konfitur? Nie zapomnij o nawodnieniu organizmu herbatą, wodą niegazowaną albo świeżo wyciskanym sokiem.

Weekendowe klimaty
Sobota i niedziela to wyjątkowe dni, kiedy chcielibyśmy celebrować jedzenie czegoś wyjątkowego w towarzystwie osób najbliższych. Polecamy jajecznicę ze szpinakiem i fetą, tosty z rukolą i awokado, czy kanapki z jajkiem sadzonym i szczypiorkiem. Można też spokojnie wypić niezbyt mocną kawę. Unikajmy jednak kremów czekoladowych itp., ponieważ produkty słodkie wzmagają chęć podjadania w ciągu dnia.

Jeśli potrzebna dogrywka…
Najgorszym rozwiązaniem, jakie możemy wybrać w pracy, jeśli pomimo zjedzenia śniadania, jest zaprzyjaźnienie się z automatem z batonikami. Zamiast tego polecam kanapki z ciemnego chleba z chudą wędliną albo twarożkiem, a do tego pomidor lub kiełki. Z owoców warto wybrać banan lub grejpfrut. Jabłka nie są najlepszym rozwiązaniem ponieważ wzmagają łaknienie.

Jest taki dzień…
            8 listopada obchodzimy Światowy Dzień Zdrowego Śniadania. Życzę Wam go nie tylko od święta J Przede wszystkim nie warto jeść zbyt szybko i w stresie. Spokojnie celebrujcie swoje śniadania, nawet jeśli miałoby to oznaczać o kilka minut krótszy sen. Mówię Wam z doświadczenia - naprawdę warto zdrowo żyć!



Jeśli interesują Cię tematy związane z fitness, dietą i zdrowym stylem życia, zapraszamy na blog www.fitness-blender.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Komentarze