Przejdź do głównej zawartości

Trening kardio – ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu


Autor: Monika Dywijska


Treningiem kardio nazywamy formę aktywności, która za zadanie ma poprawę wydolności serca, jak również redukcję nadmiaru podskórnej tkanki tłuszczowej. W niewielkim stopniu wpływa na rozbudowę mięśni, przez co zwykle stosuje się go w połączeniu np. z treningiem siłowym. 

W profesjonalnych klubach fitness i a siłowniach do jego wykonania stosuje się całą gamę przyrządów i maszyn. Nie każdy ma czas na spędzanie długich godzin na siłowni i dlatego szuka rozwiązań mniej angażujących i nie wymagających np. dojazdów. Ćwiczenia kardio mogą być wykonywanie również w domowym zaciszu, w dowolnym dogodnym dla ciebie momencie. Przedstawiamy listę najlepszych ćwiczeń, które można wykonać u siebie w domu.

1. Wchodzenie po schodach
To ćwiczenie wykonuje się również w klubach fitness, ale przy użyciu ruchomych schodów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać prawdziwe stopnie, które zapewne masz w swoim domu lub na klatce schodowej. Osoby początkujące powinny wchodzić po jednym stopniu, a bardziej zaawansowane po dwa stopnie naraz. Ważnym elementem treningu kardio jest utrzymanie odpowiedniego tętna. Dlatego nie pokonuj zbyt wielu stopni naraz. Pozwól sobie na spokojnienie rytmu serca i dopiero wróć do kontynuowania ćwiczenia.

2. Pajacyki
Bardzo proste ćwiczenie, które jest w stanie zapewnić dobre efekty. Pozycja wyjściowa to zajęcie pozycji wyprostowanej w rozkroku. Ręce powinny być uniesione na boki. Następnie należy wyskoczyć jednocześnie łącząc ze sob nogi i klaskając nad głową. Ćwiczenie powinno być wykonywane w szybkim, ale jednostajnym tempie.

3. Krokodylki
Na początku kucnij i podeprzyj się dłońmi przed sobą. Następnie wyrzuć nogi do tyłu, aby zająć pozycję jak do klasycznej pompki. Następnie ponownie podrzuć nogi i przysuń je do dłoni (tak jak na początku). Takie ćwiczenie wykonuje się w umiarkowanie szybkim tempie – 20 powtórzeń w ciągu jednej minuty.

4. Bieganie w miejscu
Ćwiczenie, które w całkiem skuteczny sposób zastąpią normalne bieganie. Skuteczność treningu będzie większa, gdy w czasie „biegu” kolana będą unoszone wysoko. Nie należy przesadzać ze zbytnią intensywnością treningu, bo w tym ćwiczeniu mocno obciążamy stawy i ścięgna nóg. Warto założyć obuwie do biegania, która jest w stanie amortyzować uderzenia stopą o podłoże i minimalizować ryzyko.

5. Skakanie nad przeszkodą
Na podłodze ustawa niską przeszkodę (20-30 cm). Następnie przechodź lub przeskakują nad nią na boki. Całe ćwiczenie należy powtarzać wielokrotnie. Zamiast przeszkody można użyć rozciągniętej skakanki. Następnie należy ustawić przeszkodę przed sobą i wykonywać to samo ćwiczenie, ale przeskakując przodem i tyłem.

6. Łokieć do kolana
Zajmij pozycję wyprostowaną z wyciągniętymi do góry ramionami. Następnie unieś prawe kolano, jednocześnie opuszczając lewy łokieć. Po dotknięciu kolana z łokciem należy powrócić do pozycji wyjściowej oraz zmienić rękę i nogę. Przez 5 minut staraj się wykonywać to ćwiczenie najszybciej jak to tylko możliwe. 

W Women's Health znajdziesz więcej ćwiczeń kardio.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gojnik (szałwia libańska) - zioło o wspaniałych właściwościach

Do dzisiaj w krajach Bliskiego Wschodu gojnik jest stosowany jako aromatyczny dodatek do herbaty.

Herbatka z gojnika jest szczególnie polecana dla osób, które dbają o dietę i prowadzą zdrowy tryb życia. Napar z niego zawiera wiele składników mineralnych: flawonoidy, taniny, przeciwutleniacze, żelazo, kobalt, cynk, potas i magnez. Dzięki temu picie herbaty korzystnie wpływa na zdrowie człowieka. 

Jak to często bywa, wiedza wypraktykowana wcześniej w lecznictwie ludowym została potwierdzona w wyniku badań przez uniwersyteckie ośrodki badawcze.

W krajach bałkańskich herbata z gnojnika była podawana na przeziębienie oraz w przypadku zapalenia oskrzeli.
Ponadto uważano, że usuwa zmęczenie, uspokaja i oczyszcza krew. Ponadto ma korzystny wpływ na stany zapalne, problemy z wątrobą, żołądkiem, nerkami i prostatą. Łagodzi dolegliwości reumatyczne i pomaga przy osteoporozie i w chorobach nowotworowych
I coś dla Panów - w Bułgarii gojnik jest cenionym afrodyzjakiem - zwanym też „bułgarską viagrą”.

Poznaj prozdrowotne właściwości Mahonii

Autor: Jakub Nowak

Zainteresowanie medycyną naturalną od wielu lat cieszy się nieustającą popularnością. Pomimo, że o ziołolecznictwie pojawiają się ciągle nowe publikacje to o właściwościach prozdrowotnych mahonii pospolitej wiąż mała ilość osób zdaje sobie sprawę. 

Zainteresowanie medycyną naturalną od wielu lat cieszy się nieustającą popularnością. Przecież składnikiem leków są przede wszystkim wyciągi z roślin, więc dlaczego nie mielibyśmy się leczyć właśnie nimi? 

Pomimo, że o ziołolecznictwie pojawiają się ciągle nowe publikacje to o właściwościach prozdrowotnych mahonii pospolitej wiąż mała ilość osób zdaje sobie sprawę. 

Mahonia (Mahonia aquifolium, mahonia ostrolistna, ościał, Oregon grape) do Europy została sprowadzona w XIX wieku z Ameryki Północnej, gdzie jest kwiatem stanowym Oregonu. Jest krzewem należącym do rodziny berberysowatych (Berberidaceae) dorastającym do ok. 1,5 m wysokości o atrakcyjnych pędach, cytrynowych kwiatach i drobnych jagodach przypominających małe winogr…

Kasza owsiana pod lupą

Autor: Gabriela Rozmysłowicz


Kiedyś nieosiągalna i trudno dostępna, dziś coraz częściej spotykana na półkach sklepów - kasza owsiana. Od niedawna zachwyca konsumentów swoim smakiem i właściwościami odżywczymi. O jej odmianach oraz dlaczego warto włączyć ją do swojego jadłospisu - o tym w artykule.

Dwa słowa o samej kaszy

Najpopularniejszymi produktami owsianymi są płatki owsiane, które są wzbogaceniem diety wielu osób. Niewiele osób jednak wie, że istnieją przetwory wyprodukowane bezpośrednio z rozdrobionego i pozbawionego łusek ziaren owsa. Takim produktem jest kasza owsiana. W sklepach może być dostępna w dwóch wersjach: pęczka owsianego (czyli całe ziarna owsa) lub w wersji rozdrobnionej.

Smak kaszy owsianej jest lekko orzechowy, co sprawia, że potrawy z kaszą są jedyne w swoim rodzaju. Doskonale nadaje się, jako uzupełnienie dań na słono, jak i na słodko. Warto odnaleźć swój smak i spożywać ją w swojej ulubionej wersji.

Właściwości kaszy

Kasza owsiana jest bardzo bogata w różnego rodza…