Przejdź do głównej zawartości

Wpływ diety na naszą urodę – co jeść, a czego unikać?



Autor: Marta Bednarek

Codziennie stosujemy różnego rodzaju kremy, balsamy i odżywki, które mają poprawić wygląd naszej skóry. Sięgamy także po suplementy diety, których zadaniem jest wzmocnienie naszych włosów i paznokci. Nasza uroda w największym stopniu uzależniona jest jednak od spożywanych przez nas produktów spożywczych.


Czas na zmiany
Nasz organizm szybko i wyraźnie daje nam znać, że nie dostarczamy mu odpowiednich składników odżywczych. Często jednak nie dostrzegamy podstawowych objawów lub po prostu je bagatelizujemy. O złych nawykach żywieniowych może świadczyć suchość skóry i utrata jej elastyczności. Nienaturalne jest także pojawianie się dużej liczby zmarszczek oraz zmiana koloru cery na ziemisty. Zła kondycja włosów objawia się ich wypadaniem, stają się one suche i łamliwe. Nieodpowiedni jadłospis widać także na naszych paznokciach. Pojawiają się zmiany kolor i zgrubienia płytki paznokciowej, częste są również opuchnięcia otaczającej skóry, krwawienie i uczucie bolesności.

Żywieniowe pułapki dla urody
W dzisiejszych czasach na większość przypadłości oferuje nam się różnego rodzaju suplementy diety. Może się jednak okazać, że nawet najlepsze tabletki nie pomogą nam utrzymać włosów, skóry i paznokci w dobrej kondycji, jeżeli nie zmienimy swoich przyzwyczajeń żywieniowych. Nasz organizm potrzebuje bowiem naturalnie dostarczanych witamin i składników mineralnych. Spożywanie dużej ilości sztucznie przetworzonych produktów odbije się negatywnie na naszej urodzie. Unikajmy zup i sosów w proszku, ograniczyć należy także ilość cukru. Słodycze są wrogiem nie tylko zgrabnej sylwetki, ale również pięknych włosów. Węglowodany powodują przetłuszczanie się włosów, są także jedna z przyczyn pojawiania się łupieżu. W miarę możliwości unikajmy także tłustych potraw, bowiem zawierają one nasycone tłuszcze, które utrudniają substancjom odżywczym dotarcie do włosów. Wrogiem naszej urody jest również alkohol – jego obecność w organizmie hamuje przyswajanie witamin i składników mineralnych.

Witaminy piękna
Spożywanie produktów zawierających najważniejsze witaminy i składniki mineralne poprawi nie tylko naszą urodę, ale również nasze samopoczucie. Na prawidłową kondycję skóry, włosów i paznokci największy wpływ mają witaminy z grupy B, witamina E oraz prowitamina A. Beta karoten, czyli właśnie prowitamina A, utrzymuje odpowiednie nawilżenie skóry i sprzyja regeneracji komórek. Znajdziemy ją w marchwi, papryce, pomidorach i szpinaku, jej cennym źródłem jest także wątróbka. Witamina E chroni nas przed negatywnym wpływem wolnych rodników, a na kondycję włosów w największym stopniu wpływa witamina B3. Aby uzupełnić jej braki warto sięgać po drób, ryby, warzywa strączkowe oraz grzyby.  

Poprawiające wygląd ampułki do włosów znajdziesz na Nokaut.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gojnik (szałwia libańska) - zioło o wspaniałych właściwościach

Do dzisiaj w krajach Bliskiego Wschodu gojnik jest stosowany jako aromatyczny dodatek do herbaty.

Herbatka z gojnika jest szczególnie polecana dla osób, które dbają o dietę i prowadzą zdrowy tryb życia. Napar z niego zawiera wiele składników mineralnych: flawonoidy, taniny, przeciwutleniacze, żelazo, kobalt, cynk, potas i magnez. Dzięki temu picie herbaty korzystnie wpływa na zdrowie człowieka. 

Jak to często bywa, wiedza wypraktykowana wcześniej w lecznictwie ludowym została potwierdzona w wyniku badań przez uniwersyteckie ośrodki badawcze.

W krajach bałkańskich herbata z gnojnika była podawana na przeziębienie oraz w przypadku zapalenia oskrzeli.
Ponadto uważano, że usuwa zmęczenie, uspokaja i oczyszcza krew. Ponadto ma korzystny wpływ na stany zapalne, problemy z wątrobą, żołądkiem, nerkami i prostatą. Łagodzi dolegliwości reumatyczne i pomaga przy osteoporozie i w chorobach nowotworowych
I coś dla Panów - w Bułgarii gojnik jest cenionym afrodyzjakiem - zwanym też „bułgarską viagrą”.

Poznaj prozdrowotne właściwości Mahonii

Autor: Jakub Nowak

Zainteresowanie medycyną naturalną od wielu lat cieszy się nieustającą popularnością. Pomimo, że o ziołolecznictwie pojawiają się ciągle nowe publikacje to o właściwościach prozdrowotnych mahonii pospolitej wiąż mała ilość osób zdaje sobie sprawę. 

Zainteresowanie medycyną naturalną od wielu lat cieszy się nieustającą popularnością. Przecież składnikiem leków są przede wszystkim wyciągi z roślin, więc dlaczego nie mielibyśmy się leczyć właśnie nimi? 

Pomimo, że o ziołolecznictwie pojawiają się ciągle nowe publikacje to o właściwościach prozdrowotnych mahonii pospolitej wiąż mała ilość osób zdaje sobie sprawę. 

Mahonia (Mahonia aquifolium, mahonia ostrolistna, ościał, Oregon grape) do Europy została sprowadzona w XIX wieku z Ameryki Północnej, gdzie jest kwiatem stanowym Oregonu. Jest krzewem należącym do rodziny berberysowatych (Berberidaceae) dorastającym do ok. 1,5 m wysokości o atrakcyjnych pędach, cytrynowych kwiatach i drobnych jagodach przypominających małe winogr…

Kasza owsiana pod lupą

Autor: Gabriela Rozmysłowicz


Kiedyś nieosiągalna i trudno dostępna, dziś coraz częściej spotykana na półkach sklepów - kasza owsiana. Od niedawna zachwyca konsumentów swoim smakiem i właściwościami odżywczymi. O jej odmianach oraz dlaczego warto włączyć ją do swojego jadłospisu - o tym w artykule.

Dwa słowa o samej kaszy

Najpopularniejszymi produktami owsianymi są płatki owsiane, które są wzbogaceniem diety wielu osób. Niewiele osób jednak wie, że istnieją przetwory wyprodukowane bezpośrednio z rozdrobionego i pozbawionego łusek ziaren owsa. Takim produktem jest kasza owsiana. W sklepach może być dostępna w dwóch wersjach: pęczka owsianego (czyli całe ziarna owsa) lub w wersji rozdrobnionej.

Smak kaszy owsianej jest lekko orzechowy, co sprawia, że potrawy z kaszą są jedyne w swoim rodzaju. Doskonale nadaje się, jako uzupełnienie dań na słono, jak i na słodko. Warto odnaleźć swój smak i spożywać ją w swojej ulubionej wersji.

Właściwości kaszy

Kasza owsiana jest bardzo bogata w różnego rodza…