Orzechy pistacjowe - jeść czy nie jeść?

Odpowiedź jest jedna - oczywiście jeść.
Warto wiedzieć, jakie prawdziwe skarby mieszczą się w tych niewielkich orzeszkach: ogromna zawartość witaminy B1, sporo cynku, magnezu, miedzi i fosforu oraz przeciwutleniacze.

Badania naukowe wykazały, że spożywanie codziennie niewielkiej ilości pistacji pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, działa profilaktycznie w chorobach serca i zapobiega nowotworom.
Ponadto wpływa na zdrowie oczu i zmniejsza ryzyko rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej, która jest główną przyczyną niedowidzenia i nabytej ślepoty.

Trzeba jednak mieć w pamięci, że mała garstka tych orzeszków (15 gram) to około 90 kcal. Dlatego nie powinniśmy zjadać od razu całego opakowania (zwykle pistacje są sprzedawane w opakowaniach 50 i 100 gramowych).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poznaj prozdrowotne właściwości Mahonii

Gojnik (szałwia libańska) - zioło o wspaniałych właściwościach

Ogonki z czereśni zdrowsze od samych owoców?

3 Sposoby aby odmłodzić mózg

Niedoceniana cebula