Dieta niskoglikemiczna

Dieta niskoglikemiczna

Autorem artykułu jest Maksymilian Mędrygał

Dieta niskoglikemiczna, którą można również nazywać dietą Montinganca, jest bardzo wartościowa. Dzięki niej osoba próbująca obniżyć swoją wagę je tylko i wyłącznie produkty spożywcze o jak najniższych indeksach glikemicznych.
Dzięki temu poziom cukru we krwi nie będzie się zbyt gwałtownie podnosił. Kiedy się spożywa jakąś potrawę, to dostarcza ona do krwi glukozę, bez której nikt nie może żyć. Jednak jeśli zbyt duża ilość glukozy jest dostarczana do organizmu, to nie jest on w stanie jej użyć w całości i ją magazynuje w postaci tłuszczu. Do tego ilość spożywania zdrowej żywności jest nieograniczona, a produktów jest wiele, więc na pewno ta dieta nikogo nie znudzi.
Większość produktów, które nie mają w swoim składzie węglowodanów, ma zerowy indeks glikemiczny. Jest to przykładowo olej czy mięso. Niski indeks ma również większość owoców i warzyw. Stosując tą dietę, należy wykreślić ze swojego jedzenia cukier, produkty mrożone czy też słodycze. Wiadomo, że w małych ilościach nie powinno to nikomu zaszkodzić, ale nie można z tym również przesadzić. Wykluczyć powinno się również picie napoi z kofeiną, takich jak kawa czy cola, a także napoje gazowane (np. piwo). Jednak nie można zapominać o spożywaniu wody w bardzo dużych ilościach. Oczyszcza ona wtedy organizm. Ważnym i kluczowym elementem w tej diecie jest regularność jadania posiłków, powinno to się odbywać co trzy-cztery godziny, o stałych porach.
dieta
Stosowanie diety niskoglikemicznej jest w stu procentach zdrowe. Wszystkie zalecenia z piramidy zdrowego żywienia są w niej zawarte. Dlatego nie można zapominać o produktach, które zawierają białko, węglowodany i tłuszcze. Do tej pierwszej grupy należy na przykład mięso, jaja, ser, jogurty, drób czy też owoce morza. Do drugiego zestawu zaliczymy chociażby pieczywo, ryż, makron, ziemniaki, buraki, marchew czy też kasze. Z kolei tłuszcz zawiera olej, czekolada, masło czy też margaryna. Tak więc ilość produktów dostępnych w tej diecie jest szeroka, możliwości przyrządzania zdrowego posiłku są bardzo duże.
Jeżeli więc chcemy zastosować tę dietę, to trzeba pamiętać o tym, że czeka nas dużo wyrzeczeń. Początek może okazać się trudny, jeśli jednak przyzwyczaimy się do niej, to później nie będzie żadnych problemów z jej stosowaniem. Żeby móc prowadzić zdrowy tryb życia, ważne jest, by budować odpowiednie nawyki żywieniowe. Więc jeśli zdecydujemy się na zastosowanie diety niskoglikemicznej, możemy być pewni, że nie będziemy się głodzić i liczyć kalorii, a do tego łatwo można zapobiec efektowi jo-jo.
---

Dieta niskoglikemiczna zapobiega wielu chorobom taki jak grzybica i wielu innnym które są trudne do leczenia.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Komentarze

  1. akurat ziemniaki, gotowana marchew, buraki, pszenne makarony i jasne pieczywo mają wysoki indeks glikemiczny

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz